Eigen velden definiƫren
Kies bij voorkeur voor een systeem waar de belangrijkste zaken (klanten, projecten, medewerkers, etc.) uitgebreid kunnen worden met extra velden voor het invullen van voor u relevante informatie. In de ideale situatie kan voor dergelijke extra velden gekozen worden voor verschillende datatypen zodat de informatie eenvoudig ingevoerd kan worden en waardoor er ook gecontroleerd wordt of de ingevoerde gegevens inderdaad bijvoorbeeld een getal of een datum of een bedrag is. Als voor dergelijke eigen velden ook nog kan worden aangegeven of deze verplicht ingevuld moeten worden, biedt een dergelijk extra veld dezelfde mogelijkheden als een standaard veld in de applicatie.
Tonen eigen velden in rapportages
Met de mogelijkheid om eigen extra velden aan te maken, kan de applicatie beter geschikt worden gemaakt voor gebruik in uw eigen organisatie. De volgende stap is dan om deze eigen informatie ook te kunnen tonen in de rapportages die het systeem biedt.
Filteren op eigen velden
In sommige gevallen is het wenselijk om eigen velden te gebruiken om ook te kunnen filteren in rapportages en beheerschermen. Als bijvoorbeeld medewerkers door middel van een eigen veld zijn ingedeeld in verschillende vestigingsplaatsen, dan is het handig om hierop ook te kunnen filteren in rapportages.
Documenten koppelen
Bij projecten horen ook vaak documenten. Het is handig om dergelijke projectdocumenten te kunnen koppelen aan de in het systeem aanwezige klanten, projecten, medewerkers etc. Het zoeken naar project- of medewerkersbestanden op netwerkschijven is dan verleden tijd.[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section bg_color=”hsla(0, 0%, 18%, 0)” parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 10px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column bg_color=”hsla(0, 0%, 0%, 0.07)” fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 20px 10px 10px 20px;border-style: solid;border-width: 1px;”][cs_text]Flexibiliteit wensen/eisen[/cs_text][cs_icon_list][cs_icon_list_item title=”Eigen velden kunnen gebruiken voor klanten, projecten, medewerkers, etc.” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Eigen velden kunnen gebruiken voor klanten, projecten, medewerkers, etc.[/cs_icon_list_item][cs_icon_list_item title=”Verschillende datatypes kunnen kiezen voor eigen velden (keuzelijsten, numerieke velden, hyperlinks, etc.)” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Verschillende datatypes kunnen kiezen voor eigen velden (keuzelijsten, numerieke velden, hyperlinks, etc.)[/cs_icon_list_item][cs_icon_list_item title=”Eigen velden verplicht in laten vullen of niet” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Eigen velden verplicht in laten vullen of niet[/cs_icon_list_item][cs_icon_list_item title=”Eigen velden ook kunnen tonen in rapportages” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Eigen velden ook kunnen tonen in rapportages[/cs_icon_list_item][cs_icon_list_item title=”Filteren op de eigen velden in rapportages en beheerschermen” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Filteren op de eigen velden in rapportages en beheerschermen[/cs_icon_list_item][cs_icon_list_item title=”Documenten kunnen koppelen aan klanten, projecten, medewerkers, etc” type=”chevron-right” link_enabled=”false” link_url=”#” link_new_tab=”false”]Documenten kunnen koppelen aan klanten, projecten, medewerkers, etc[/cs_icon_list_item][/cs_icon_list][/cs_column][/cs_row][/cs_section]